Aamupalsussa mukana Elina Ojala (Knowit)
Hinnoittelu jää usein väliinputoajaksi: se on “kaikkien asia”, mutta ei kenenkään vastuulla. Hintojen määrittelyssä pitäisi olla mukana tuotehallinta, markkinointi, talous, operaatiot ja liiketoimintajohto. Vaikka myynti yleensä onkin se, joka asiakkaiden kanssa keskustelee hinnoista, koko hinnoitteluvastuuta ei voi sysätä myynnin harteille.
Hinnoittelu on ehkä suurin yksittäinen yrityksen kannattavuuteen vaikuttava myyjän työkalu. Myyjän tulisi ymmärtää minkälaiset asiakkaat ovat kannattavia, ja minkälaiset asiakkaat syövät katteet. Tätä kautta myyjien pitäisi pystyä ymmärtämään mihin omaa aikaa kannattaa käyttää ja mitä myyntimahdollisuuksia priorisoida.
Tässä MyyntiKollektiivin Aamupalsussa vieraamme Elina Ojala (Knowit) avaa, miten hinnoittelusta rakennetaan koko organisaation strateginen, kannattavuutta ohjaava työkalu.
Puolituntisen aikana keskustellaan ainakin näistä teemoista:
Tämä Aamupalsu antaa sinulle selkeän kuvan siitä, miten hinnoittelusta tulee koko organisaation yhteinen työkalu, ja mikä tässä kaikessa on myynnin rooli. Olit sitten myyjä, myyntijohtaja tai liiketoimintajohtaja, et halua skipata tätä puolituntista.
---------------
Mikä on Aamupalsu?
MyyntiKollektiivin Aamupalsujen tarkoituksena on jakaa myynnin ammattilaisille vertaistukea ja inspiraatiota arkeen. Aamupalsuissa vaihtuvat vieraat jakavat näkemyksiään ja vastaavat osallistujien kysymyksiin.
MyyntiKollektiivin Aamupalsuja juontavat MyyntiKollektiivin tuotannon tiimiläiset. Mukana menossa on pääkumppanimme Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA.