Katso tallenne: MyyntiKollektiivin Aamupalsu 29.10.2025: Agenda: B2B-ostaminen siirtyy verkkoon, pysytkö mukana?

October 20, 2025

Aamupalsussa mukana Samuli Salonen (HeadQ)

B2B-ostaminen muuttuu vauhdilla kaikilla toimialoilla. Ostajat käyttävät yhä enemmän aikaa erilaisten vaihtoehtojen tutkimiseen itsenäisesti verkossa. Esimerkkejä löytyy jopa valmistavasta teollisuudesta: vierailetpa sitten esimerkiksi John Deeren, Caterpillarin tai Volvo Truckin sivuilla, voit ostajana konfiguroida oman laitteesi ja tutustua siihen rauhassa.

Miksi sitten niin moni B2B-yritys tarjoaa verkkosivuillaan edelleen vain ladattavia tuote-esitteitä?

Tässä MyyntiKollektiivin Aamupalsussa Samuli Salonen (HeadQ) avaa B2B-ostamisen murrosta valmistavan teollisuuden laite- ja konekaupan esimerkkien kautta.

Puolessa tunnissa opit mm.:

  • Miten B2B-ostaminen muuttuu ja mitä data kertoo tästä kehityksestä?
  • Kuinka B2B-myyntijohtajien tulisi vastata muutokseen?
  • Mitä tarkoittaa, että verkkosivustosi on jatkossa yrityksesi paras tai huonoin myyjä?

Tämä Aamupalsu on suunnattu kaikille ostamisen murroksesta kiinnostuneille myyntijohtajille, markkinointijohtajille sekä myyjille. Erityisesti jakso sopii sinulle, joka johdat myyntiä valmistavan teollisuuden yhtiössä.

Katso tallenne:

---------------

Mikä on Aamupalsu?

MyyntiKollektiivin Aamupalsujen tarkoituksena on jakaa myynnin ammattilaisille vertaistukea ja inspiraatiota arkeen. Aamupalsuissa vaihtuvat vieraat jakavat näkemyksiään ja vastaavat osallistujien kysymyksiin.

MyyntiKollektiivin Aamupalsuja juontavat MyyntiKollektiivin tuotannon tiimiläiset. Mukana menossa on pääkumppanimme Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA.

Käy katsomassa aiempien Aamupalsujen tallenteet täältä!