Myyjät käyttävät 30-40 % työajastaan myyntimateriaalien etsimiseen, rakentamiseen ja muokkaamiseen. Suurimmassa osassa Suomessa toimivia yrityksiä myyntimateriaaleja ei ole yhtenäistetty, vaan tehtävä on ulkoistettu myyjille.
Ideaalimaailmassa myyjillä olisi soveltuvat materiaalit valmiina myyntiprosessin alku-, keski-, ja loppuvaiheisiin. Tällä säästetään aikaa myyjiltä, yhtenäistetään viestiä ja varmistetaan, että kaikki puhuvat oikeista asioista. Aiheen pitäisi siis kiinnostaa myyntijohtoa, markkinointia, sales enablementtia sekä myyjiä.
Tässä MyyntiKollektiivin Aamupalsussa saat selkeät vinkit siihen, millaiset myyntimateriaalit kannattaa rakentaa myyntiprosessin eri vaiheisiin. Asia ei varsinaisesti ole rakettitiedettä, ja jo pienillä muutoksilla saa aikaan paljon ajansäästöä!
"Moni firma täällä heittää myyjät suoraan syvään päätyyn ilman hyödyllisiä valmiita matskuja. Miten siistiä olisikaan mennä paltsuun tietäen, että sisältösi rokkaa?"
- Lauri Ruhala
Katso tallenne tästä:
----------------
Mikä on Aamupalsu?
MyyntiKollektiivin Aamupalsujen tarkoituksena on jakaa myynnin ammattilaisille vertaistukea ja inspiraatiota arkeen. Aamupalsuissa vaihtuvat vieraat jakavat näkemyksiään ja vastaavat osallistujien kysymyksiin.
MyyntiKollektiivin Aamupalsuja juontavat MyyntiKollektiivin tuotannon tiimiläiset. Mukana menossa kumppanina on Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA.
Käy katsomassa aiempien Aamupalsujen tallenteet täältä!